Categories
Muusika

Jazz rokk

1960. aastate lõpus kerkis džässrokk blues-rocki, hallutsinogeensete ja dünaamiliste kivistseenide eriliseks alamliigiks, segades roki intensiivsuse meloodilise mitmetahulise olemuse ja jazzi improvisatsiooniliste komponentidega.

AllMusic väidab, et mõiste jazz-rock “võib viidata džässilaagri kõige intensiivsematele, uimastamisväärseimatele ja kõige elektrilisematele kombinatsioonigruppidele, kuigi see kujutab regulaarselt meelelahutajaid, kes on pärit seisundi kivipoolsest küljest”.

Jazz-rock “… sai üldiselt välja 60ndate lõpu ja 70ndate keskpaiga kõige meisterlikumalt juhitud kiviallikatest, sealhulgas vokalistide lüürikute liikumine.”

Paljud USA varakult esitlevad esinejad olid alustanud džässiga ja kandnud osa neist komponentidest uude muusikasse.

Suurbritannias oli bluusroki alamgener ja märkimisväärne arv selle juhtfiguure, sarnased Eric Claptoni esikülje ansambli Cream Ginger Bakeri ja Jack Bruce’iga, Briti jazzimaastikul välja tõusnud.

Regulaarselt esitletava ehtsa jazz-rocki salvestusena on mõõdukalt pimedas New Yorgis asuva filmi “Vaba vaimud koos nägemise ja heliga” (1966) põhikogu.

Peamised rühmitused, kes nime kõhklematult kasutasid, olid R&B asuvad valged muusikalised jõugud, kes kasutasid energeetilisi sarvepiirkondi, nagu näiteks Elektrilipp, Vere, Higi ja Pisarad ning Chicago, et osutuda 1960. aastate hiliseima majanduslikult kõige viljakamaks meeleavalduseks. ja 1970. aastate keskpaik.

Inglise keel tõuseb sarnasel perioodil tõusta bluusimaastikult, et kasutada džässi tonaalseid ja improvisatsioonilisi osi, sealhulgas Nucleus ning Graham Bond ja John Mayall lülitavad Colosseumi välja.

Hallutsinogeensetest kividest ja Canterbury stseenidest tuli Soft Machine, kes, nagu on välja pakutud, edastas ühe kahe tüübi esteetiliselt tõhusast kombinatsioonist.

Võib-olla kõige laiemalt kiidetud kombinatsioon pärines tingimuse džässipoolelt, kusjuures Miles Davis, keda mõjutas eriti Hendrix, on sulanud roki-instrumendid oma kõla jaoks kollektsiooni „Bitches Brew” (1970) jaoks.

See mõjutas märkimisväärselt rokkidest mõjutatud jazzi käsitöölisi, sealhulgas Herbie Hancockit, Chick Coreat ja ilmateadet. Klass hakkas hägustuma 1970. aastate lõpus, kui publiku hulka hakkas minema mahedam tüüpi kombinatsioon, aga käitub nagu Steely Dan, Frank Zappa ja Joni Mitchell salvestasid sel perioodil tohutult jazzist mõjutatud kollektsioone ja sellel on rokkmuusikale endiselt oluline mõju.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga